آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

ضرورت اتحاد نیروهای ملی و میهنی

گنادی زیوگانوف: یکی از برج‌های کرملین به تحریکات ادامه می‌دهد

اتحاد نیروهای ملی و میهن‌پرست ضرورت تام دارد، باید از تحریک آن‌ها علیه یکدیگر اجتناب کرد.

رسوایی دیگر در دومای دولتی: ولادیمیر ژیرینوفسکی گفت که گویا کنگرۀ آوریل حزب کمونیست فدراسیون روسیه قصد دارد یوری آفونین معاون صدر کمیتۀ مرکزی را بجای گنادی زیوگانوف بعنوان صدر حزب انتخاب کند. او اظهار داشت: «اگر چه زیوگانوف را پیشنهاد خواهند کرد، احتمالا، آفونین، بعنوان رهبر جدید انتخاب خواهد شد».

رهبر حزب کمونیست فدراسیون روسیه اظهارات مربوط به تغییر رهبری را داستان نامید. او یادآور شد که حزب کمونیست طبق اساسنامه هر چهار سال یک بار کنگره برگزار می‌کند و کنگرۀ نوبتی خود را در روزهای ٢٣- ٢۴ آوریل برگزار خواهد کرد. در کنگره‌ها نمایندگان سازمان‌های حزبی ٨۵ واحد کشوری با رأی مخفی خود اعضای کمیتۀ مرکزی را انتخاب می‌کنند و سپس، کمیتۀ مرکزی هیأت رئیسه، صدر و معاونان آن را انتخاب می‌کند.

گنادی زیوگانف، صدر کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه، دلایل اظهارات تحریک‌آمیز در آستانۀ کنگره را توضیح می‌دهد.

زیوگانوف گفت: «اخیراً گزارش سیاسی کمیتۀ مرکزی به کنگرۀ هجدهم حزب را منتشر کردیم. این، کار مشترک همۀ سازمان‌های حزبی ما است. کنفرانس‌های حزبی در همه جا برگزار می‌شدند، مراکز علمی و سلسله مراتب پارلمانی در جمع‌بندی نتایج آن‌ها نقش داشتند.

این گزارش که در روزنامه‌های «پراودا» و «ساوتسکایا راسیا»، در وب سایت‌های حزب انتشار یافته، خلاصه‌ای از تجربۀ کار ما در ٣٠ سال گذشته است. این سند اکنون در متن بحران ساختاری در حال تعمیق، ضرورت تدوین خط و مشی جدید و سیاست خارج کردن کشور از بن‌بست، در متن این واقعیت که دونباس در آستانۀ شعله‌ور شدن است، بطور فعالانه مورد بحث قرار بوده و هست.

مخالفان ما می‌فهمند که حزب کمونیست یک تیم قوی و برنامۀ واقعی برای سرکوب بحران دارد. آن‌ها چیزی جز بستۀ کثیف ابتکارات در نقطه مقابل این نمی‌توانند ارائه دهند. کارشان به آنجا رسیده که ژیرینوفسکی زیوگانوف را از پست صدر کمیتۀ مرکزی برکنار و کادرهای حزب کمونیست را جابجا می‌کند. در فصل بهار، ظاهراً، حساسیت او تشدید شده است. این، اما مشکل نیست.

اکنون لازم است حاکمیت با نشان دادن اراده سیاسی تا آنجا که ممکن است منابع را بسیج کرده و نیروهای ملی و میهن‌پرست را متحد کند. اما بجای این، یکی از برج‌های کرملین بمنظور تشدید اوضاع داخلی کشور به تحریکات ادامه می‌دهد.

مطبوعات آزاد – هدف از انجام این کار چیست؟

حزب کمونیست فدراسیون روسیه، قوی‌ترین حزب در حریم اتحاد شوروی است. حزب کمونیست از میان بی‌قانونی‌ها و تلاش‌ها برای سرکوب و حذف رهبرانش زنده سر برآورد. و اکنون یک برنامۀ واقعی برای خارج کردن روسیه از بحران تدوین کرده است. این برنامه در گزارش سیاسی منعکس شده است.

من این گزارش را به ٢٧٠ آدرس، از جمله، به رئیس جمهور، به اعضای شورای امنیت، وزرا، فرمانداران و رؤسای پارلمان‌های منطقه‌ای، قضات، رؤسای خبرگزاری‌ها و کانال‌های تلویزیونی ارسال کرده‌ام. مطالعۀ دقیق این سند را به همه، بخصوص در روزهای قبل از پیام رئیس جمهور به مجمع فدرال توصیه می‌کنم. ایده اصلی بیان شده در گزارش ما عبارت از این است، که خروج از بن‌بست کنونی در صورت ادامه مشی یلتسین- چوبایس- گایدار بمثابه دنبالچۀ عموسام امکان‌پذیر نیست.

بار دیگر تکرار می‌کنم: کلان‌شهر سرمایۀ فراملی- ایالات متحدۀ آمریکا- جنگ سایبری علیه ما اعلام کرده است. آمریکائی‌ها، ناتویی‌ها- همۀ این دار و دستۀ جهانی‌سازی در صورت حمله یا تجاوز، فقط زبان قدرت، اراده و توانایی بسیج منابع را می‌فهمند. این همان حلقه نجات است که اکنون همۀ کشورها به آن نیاز دارند!

نباید فراموش کرد، که حزب کمونیست نقش استثنایی در تثبیت اوضاع و اتحاد نیروها ایفا می‌کند. زیرا آن، تجربۀ شگفت‌انگیزی در بازسازی کشور پس از جنگ جهانی اول، پیروزی بر فاشیسم و ​​دستیابی به موفقیت در فضا دارد.

اکنون لازم است نیروهای ملی و میهن‌پرست متحد شوند، باید از تحریک آن‌ها علیه یکدیگر اجتناب کرد. فقط دشمنان فرومایۀ روسیه می‌توانند به تحریکات دامن بزنند.

مطبوعات آزاد – پیشنهاد مشخص شما چیست؟

باید به خلق اوکراین مراجعه کرد. اوکراین و خلق اوکراین دشمن ما نیستند. آن‌ها دوستان و براداران هم‌خون ما در تاریخ و در اتحاد شوروی هستند. دشمن ما دار و دستۀ نازی‌های باندر به رهبری مأموران سیا هستند که سعی می‌کنند یک جنگ گسترده و خونین براه‌ اندازند و الان اوضاع به درجه‌ای رسیده، که بوی یک جنگ بزرگ می‌دهد.

لازم است مستقیماً خطاب به همۀ خانواده‌های اوکراین، به همۀ مردم ساکن آنجا بگوییم: این باند شما را عمداً به سمت کشتار سوق می‌دهد، فرزندان شما را برای کشته شدن مسلح می‌کند. دار و دستۀ باندر برای این که قادر نیست به تنهایی یک جنگ مدرن به پا کند، در تلاش است تا ناتو را به درگیری بکشاند و آتش بزرگی را برافروزد.

در این صورت چه چیزی از اوکراین باقی می‌ماند؟ در آنجا در زمان شوروی، صنایع هواپیمایی قدرتمندی وجود داشت- اکنون دیگر از بین رفته است. در نیکولایف کارخانه‌های عظیم کشتی‌سازی‌ و تعمیر کشتی فعالیت می‌کردند- اکنون آن‌ها متروکه مانده‌اند. کارخانه‌های معظم موتورسازی موجود بود – آن‌ها نیز ویران شده‌اند. اگر صحبت از استفاده از ابزارهای مدرن در جنگ باشد، نیروهای مسلح اوکراین هیچ شانسی برای پیروزی ندارند!

گزارش سیاسی ما مملو از این ایده است که الیگارشی، سرمایه، «ستون پنجم» در روسیه و دار و دستۀ نازی- باندرهای اوکراین دشمنان مردم ما هستند. و اینکه بدون اجتماعی کردن زندگی، بدون برقراری عدالت و دوستی، ما نه تنها از بحران خارج نخواهیم شد، بلکه، زنده نخواهیم ماند.

مطبوعات آزاد – برگردیم به مسائل داخلی حزب. ما از کنگرۀ هجدهم چه چیزی انتظار داریم؟

– در کار آن نه تنها نمایندگان سازمان‌های حزبی مناطق، حتی دوستان ما از جمهوری‌های اتحاد شوروی سابق نیز شرکت خواهند کرد. حزب حرفی برای گفتن دارد. ما بودجه‌ای برای توسعۀ کشور را تنظیم کرده‌ایم، جلسات مهم استماع در دومای دولتی برگزار نموده و با بهره‌گیری از نمونۀ مشارکت مردم، راه حل مشکلات اقتصادی را نشان داده‌ایم.

ما یک برنامۀ عالی برای تحصیل و توسعۀ علوم، برای توسعۀ مجتمع کشت و صنعت داریم. ما تجارب غنی در حوزۀ مدیریت در مناطقی مانند ایرکوتسک‌، نووسیبیرسک‌، آرلوف و خاکاسیا کسب کرده‌ایم.

اکنون شهروندان حق انتخاب دارند: یا حمایت از تیم ما، که برای یک کشور سوسیالیستی متحد و مقتدر- برای اتحاد جماهیر شوروی مبارزه می‌کند یا این انتخاب که کشور به روند مخرب فعلی ادامه دهد.

آنچه که به خود من مربوط می‌شود، این است که همواره برنامه و اساسنامۀ حزب را دقیقاً رعایت کرده‌ام. وقتی که شهروندان بر خلاف فرمان گورباچف ​​تصمیم گرفتند، حزب کمونیست اتحاد شوروی و خود اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی را نابود کردند. در جریان همه‌پرسی ١٧ مارس سال ١٩٩١ مردم به زندگی در یک کشور واحد رأی دادند- و گارباچف ​​موظف بود آن را اجرا کند، اما نکرد! اساسنامه برای یلتسین معنی نداشت. او یک متغیر سیاسی و خائن بود!

اما حزب ما نظم و انضباط دارد- چه برای زیوگانوف و چه برای بقیّه. طبق اساسنامه، نمایندگان منتخب سازمان‌های حزبی در کنگره شرکت می‌کنند، گزارش‌های نهایی را می‌شنوند و با رأی مخفی کمیتۀ مرکزی جدید را انتخاب می‌کنند. کمیتۀ مرکزی نیز به نوبه خود، صدر جدید را انتخاب می‌کند، که اعضای حزب ملزم به پیروی از وی خواهند بود.

این بمعنی سانترالیسم دموکراتیک، وجود دموکراسی اصیل و انضباط آهنین در حزب کمونیست فدراسیون روسیه است.

«مطبوعات آزاد»، آندری پالونین

https://kprf.ru/party-live/cknews/201929.html

Facebook
Telegram
Twitter
Email