header photo

مهمترین نکات پیام پوتین به مجمع فدرال پیرامون مسائل بین الملل

مهمترین نکات پیام پوتین به مجمع فدرال پیرامون مسائل بین الملل

روسیه مشارکت خود پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک را تعلیق می کند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جریان پیام سالانه خود به مجمع فدرال این کشور، از تعلیق مشارکت مسکو در پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک خبر داد.

رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به مجمع فدرال روسیه، هدف غرب را "در اختیار داشتن قدرت نامحدود در جهان" و "جدایی سرزمین های تاریخی روسیه" دانست.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به مجمع فدرال روسیه، گفت غرب در پی قدرت نامحدودی است که برای آن سرمایه های هنگفتی از جمله تشویق ناآرامی و آشوب در کشورهای سراسر جهان صرف می کند.

ولادیمیر پوتین گفت: "هدف غرب در اختیار داشتن نوعی "قدرت نامحدود" است. آنها تاکنون بیش از 150 میلیارد دلار برای کمک و تسلیح رژیم کی یف هزینه کرده اند. در عین حال، جریان پول برای جنگ کاهش نمی یابد. آنها همچنین از هیچ هزینه ای برای تحریک ناآرامی ها در سایر کشورهای جهان دریغ نمی کنند. هیچ یک از آنها تلفات و فجایع انسانی را در نظر نمی گیرند، زیرا پای تریلیون ها دلار وسط است".

رهبر روسیه به داده‌های سازمان همکاری اقتصادی و توسعه اشاره کرد که بر اساس آن، کشورهای G7 در سال‌های 2020-2021 کمتر از 60 میلیارد دلار برای کمک به فقیرترین کشورهای جهان، که "ظاهراً غرب دائماً به آنها اهمیت می‌دهد"، اختصاص داده‌اند. یعنی 2.5 برابر کمتر از هزینه کمک ها و پشتیبانی در درگیری های اوکراین در یک سال گذشته.

رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد:" غرب به خاطر "فرصتی برای ادامه غارت از همه، پنهان شدن در پشت کلمات درباره دموکراسی ها و آزادی ها، اتهام زدن به تمام کشورها و مردمان آنها و توهین به رهبرانشان"، آماده هر کاری است، و در مقابل به روسیه نیز اتهام می زند".

ولادیمیر پوتین در این مراسم با انتقاد از سیاست های غرب، اضافه کرد:" در کنفرانس اخیر در مونیخ، اتهامات بی پایان علیه روسیه مطرح شد. این تصور به وجود می‌آید که این کار صرفاً برای فراموش کردن آنچه که غرب در دهه‌های اخیر انجام داده، انجام شده است. و این آنها بودند کل مناطق جهان را در هرج و مرج فرو بردند".

پوتین گفت: "به گفته خود کارشناسان آمریکایی، در نتیجه جنگ هایی که ایالات متحده پس از سال 2021 به راه انداخته، تقریباً 900 هزار نفر جان خود را از دست داده اند و بیش از 38 میلیون نفر بی خانمان شده اند".

وی تاکید کرد:" آنها اکنون قصد دارند تمام این موارد را از حافظه بشر پاک کرده و وانمود کنند که اتفاقی نیوفتاده است. اما هیچ کس در جهان این موارد را فراموش نکرده و نخواهد کرد."

پوتین تاکید کرد که غرب به خاطر "قدرت نامحدود"، نه تنها از پول و جان مردم سایر کشورها، بلکه از مال و جان مردم خود نیز دریغ نمی کند.

رئیس‌جمهور روسیه افزود:" آنها حاضرند مخالفان را در کشورهای خود سرکوب کرده و تصویری دشمنانه از دیگران ایجاد کنند تا توجه مردم را از فساد، مشکلات و تضادهای فزاینده داخلی اقتصادی، اجتماعی و بین‌قومی منحرف نمایند".

پوتین یادآور شد که در دهه 30 قرن گذشته، "غرب در واقع راه را برای قدرت گرفتن نازی ها در آلمان باز کرد." رئیس جمهور روسیه گفت که اکنون آنها شروع به دشمنی از طریق اوکراین گرفته اند که این "پروژه" جدیدی نیست.

رهبر روسیه ادامه داد:" قدمت این پروژه به قرن 19 برمی گردد. به زمان امپراتوری اتریش – مجارستان، لهستان و دیگر کشورها و تنها با یک هدف دنبال می شد: این که سرزمین های تاریخی را که امروزه اوکراین نامیده می شود از کشور ما جدا کنند. این موضوع جید نیست".

وی تاکید کرد: "در حالی که غرب، آمریکا و ناتو چندین دهه است در حال تضعیف صلح در جهان هستند، این روسیه بوده که آن را نجات داده و در حال نجات است".

پوتین در پایان گفت:"ما از جان مردم و خانه خود محافظت می کنیم".

پیش از این، ولادیمیر پوتین در پیام خود گفته بود که این آمریکا و ناتو بودند که جنگ را در اوکراین به راه انداختند و روسیه تنها برای متوقف کردن آن مجبور به استفاده از زور شد. وی همچنین تاکید کرد که طبق برناه های غرب، هدف بعدی پس از دونباس، حمله به کریمه و سواستوپل بود.

Go Back

Comment