header photo

همه شوکه شدند، او ناگهان رفت !

همه شوکه شدند، او ناگهان رفت !

با کمال تأسف، در نخستین ساعتهای اول فروردین 1402- (21 ماه مارس 2023)، دو ساعت پس از تحویل سال نو، رشید شیبانی کارمندِ زحمتکشِ فرقۀ دمکرات آذربایجان به شکل ناگهانی و در اثر ایستِ قلبی در بیمارستان  در گذشت !

فرقۀ دمکرات آذربایجان درگذشت این یار و یاورِ همیشگی خود را صمیمانه به خواهر او فرحناز خانم و خانوادۀ اش و همچنین اعضای فرقۀ دمکرات آذربایجان و جمعیت مهاجرین ایرانی تسلیت می گوید.

رشید شیبانی فرزند احمد در 30 دسامبر سال 1966- (9 دیماه 1345) در باکو بدنیا آمد.

رفیق احمد شیبانی پدر رشید از ساکنین خوشنام و متمول روستای " لَوَندِویل شهر آستارا بود که با عشق به منافع زحمتکشان آذربایجان، در سال 1324 به فرقۀ دمکرات آذربایجان پیوست و جان و مال خود را وقف پیشرفت جنبش 21 آذر نمود.

رشید شیبانی از ابتدای جوانی در چاپخانۀ فرقه مشغول به کار شد. در دورۀ پر تلاطمِ پس از فروپاشی اتحاد شوروی، نظیر دیگر زحمتکشان، او هم در حرفه های گوناگونی کار کرد. رشید شیبانی نهایتا در سال 2005 در بخش فنی نیروی دریائی جمهوری آذربایجان رسماً استخدام شد. ولی پس از یکسال، آنگاه که رهبری وقتِ فرقه دمکرات آذربایجان به نیروی کار او نیاز پیدا کرد، رشید شیبانی فداکارانه شغل رسمی خود را رها کرد و همچون پدرش تا پایان عمر، تمام وقت و نیروی کارِ خود را وقف امور فرقۀ دمکرات آذربایجان نمود.

یادِ یار و یاورِ زحمتکشِ فرقۀ دمکرات آذربایجان گرامی باد !

Go Back

Comment