header photo

میدانیم مازوت هوا را آلوده میکند اما مجبوریم!

معاون استاندار آذربایجان شرقی:

میدانیم مازوت هوا را آلوده میکند اما مجبوریم!

مدت هاست که شهر تبریز از آلودگی بسیار بالایی رنج می برد و جان اهالی این شهر در خطر است. با این حال مسئولین می گویند؛ با وجود این‌که مصرف سوخت مازوت در آلودگی هوای تبریز اثرگذار است اما مجبور به استفاده از آن هستیم.

جواد رحمتی معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی روز شنبه در وبینار تخصصی مدیریت آلودگی هوای تبریز در بخشی از سخنان خود به دلایل افزایش آلودگی در تبریز اشاره کرد.

رحمتی در این باره گفت: برای تامین سوخت نیروگاه تبریز مجبور به استفاده از سوخت مازوت شده‌ایم که سطح آلایندگی بسیار بالایی دارد؛ نیروگاه تبریز و سایر صنایع مستقر در نزدیکی شهر بایستی اقدام به نوسازی، بروزرسانی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید کرده و از وابستگی به تک سوخت دوری کنند.

وی به استمرار استفاده از سوخت مازوت در تبریز اشاره و اظهار داشت: اکنون با وجود این‌که مصرف سوخت مازوت در آلودگی هوای تبریز اثرگذار است اما مجبور به استفاده از آن هستیم و در این راستا نیز شاهد آمار بالای آلودگی و شاخص آلودگی بیش از ۱۵۰ بودیم.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین در سخنان خود دلیل اصلی آلودگی هوای تبریز را مربوط به سوخت مصرفی خودروها و آلایندگی ناشی از تردد این وسایل نقلیه دانست.

Go Back

Comment