آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

در مجلس شورای اسلامی

 انتقاد از قوه قضاییه بالا گرفت

علی مطهری خواستار پاسخگویی قوه قضاییه در مورد محدودیت‌های جدید تلگرام شد

 پزشکیان از ادامه بازداشت مدیران کانال های تلگرامی انتقاد کرد

 علی مطهری نایب رئیس مجلس ایران با انتقاد از اقدام دستگاه قضایی در جلوگیری از برقراری تماس صوتی با پیام‌رسان تلگرام گفت: “مسئولان این دستگاه باید در خصوص اقدام اخیر خود توضیح دهند.”

آقای مطهری امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین، با تاکید بر اینکه “فقط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه باید در خصوص فیلتر شبکه‌های اجتماعی و امکانات مرتبط با آن و در یک فرآیند رای‌گیری، تصمیم‌گیری کند” افزود: “ورود مستقیم قوه قضاییه به این موضوع کار درستی نبوده است.”

در کارگروه مورد اشاره آقای مطهری، نمایندگانی از قوای قضاییه، مجریه و مقننه، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور دارند.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، دیروز اعلام کرد که بسته شدن امکان تماس صوتی “با دستور قضایی” انجام گرفته است.

از روز جمعه هفته گذشته کاربران ایرانی تلگرام این امکان را پیدا کردند که با استفاده از این پیام‌رسان تماس صوتی مستقیم، مانند مکالمه تلفنی، برقرار کنند، اما کمی بعد این امکان مسدود شد.

آقای واعظی گفته است که شرکت تلگرام پس از هماهنگی با وزارت ارتباطات امکان تماس صوتی را در ایران فراهم کرده بود اما پس از آن حکمی قضایی به اپراتورها داده شد تا این امکان مسدود شود.

پاول دورف، مدیر تلگرام، به تازگی در پاسخ به گلایه یک کاربر توییتر از مسدود شدن گزینه تماس صوتی در ایران گفته است: “ما امکان تماس را برای کاربرانمان در ایران فعال کرده‌ایم، اما اپراتورهای ایرانی آن را فیلتر کردند،”

انتقاد پزشکیان از ادامه بازداشت مدیران کانال های تلگرامی

همزمان با اظهارات علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس، مسعود پزشکیان نایب‌ رئیس اول مجلس نیز خواستار پاسخگویی قوه قضاییه در مورد ادامه بازداشت گروهی از مدیران کانال های تلگرامی شده است. آقای پزشکیان همچنین خبر داده که قرار است نمایندگان مجلس، در جلسه ای وضعیت این بازداشتی ها را بررسی کنند.

پزشکیان نایب رئیس اول مجلس خبر داده که قرار است نمایندگان مجلس، در جلسه ای وضعیت مدیران بازداشتی کانال های تلگرامی را بررسی کنند

وی گفته است: “این درست نیست که هشداری ندهیم و ناگهان ۱۲ کانال را ببندیم و اجازه ندهیم کسی این افراد را ببیند و تکلیف‌شان را هم روشن نکنیم که چرا و چگونه باید محاکمه شوند.”

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، گفته که این وزارتخانه مخالف دستگیری گردانندگان کانال های تلگرامی است و آنها را مجرم نمی داند.

آقای محسنی اژه ای، هفته پیش در جواب انتقاد وزیر اطلاعات از دستگیری تعدادی از مسئولان کانال های تلگرامی گفت: “در خصوص این پرونده خاص مطالبی در مورد خود وزیر اطلاعات مطرح است که طبعا حتی ایشان نمی تواند در این پرونده اظهار نظر و گزارش تهیه کند.”

اقای محسنی اژه ای افزود: “برخی از این افراد [مسئولان کانال های تلگرامی] به اتهام مسائل ضد امنیتی و بعضی هم علاوه بر مسائل ضد امنیتی به دلیل ارتکاب به جرایم خلاف عفت عمومی و انتشار مطالب مستهجن دستگیر شده‌اند.”

پیشتر چند نماینده مجلس، تلویحا اطلاعات سپاه پاسداران را مسئول این دستگیری ها دانسته و از وزارت اطلاعات خواسته بودند وضعیت بازداشت شدگان را پیگیری کند.

در اواخر اسفند ماه، چند کانال تلگرامی حامی دولت یازدهم بسته و گردانندگان‌ آنها دستگیر شدند.

چند روزنامه نگار ازجمله جمله احسان مازندرانی، هنگامه شهیدی و مراد ثقفی نیز در طول هفته های گذشته بازداشت شده‌اند.

Facebook
Telegram
Twitter
Email