آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

در سال ۲۰۱۸ هزاران ایرانی در ترکیه خانه خریده اند

شرکت مشاوره شهروندی و سرمایه‌گذاری «الیت» ترکیه اعلام کرد که در سراسر کشور طی سال 2018 عراقی‌ها 8205، ایرانی‌ها 3652، سعودی‌ها 2718، روس‌ها 2973 و کویتی‌ها نیز 2197 واحد خانه خریده‌اند.

فاتح چایاباتماز، مدیرعامل شرکت مشاوره «الیت» در بخشی از این بیانیه اظهار داشت: دولت ترکیه در سال 2017 با هدف جذب بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی به کشور قانون جدیدی با عنوان «اخذ شهروندی با سرمایه‌گذاری» را اجرایی کرد. این قانون جدید موجب تسهیل مراحل کسب حق تابعیت ترکیه برای اتباع خارجی شده و مورد استقبال بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی قرار گرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه علاقه ایرانیان به ترکیه زودگذر نیست، گفت: ما بیشترین مراجعات برای اخذ شهروندی و تاسیس شرکت در ترکیه را از از سوی اتباع ایرانی دریافت می کنیم. ایرانیان همچنین در جایگاه دوم جدول متقاضیان خرید ملک در ترکیه قرار دارند. ایرانیان در برابر زیبایی‌های طبیعی و زندگی اجتماعی پررنگ در ترکیه شگفت‌زده می شوند. به ویژه اهالی تهران می خواهند در استانبول ملک بخرند. می توانیم این را به وضوح اعلام کنیم که در روزهای آینده شاهد افزایش بیشتر علاقه ایرانیان به ترکیه خواهیم بود.

براساس گزارش سازمان آمار ترکیه (TÜİK) در ماه ژوئیه امسال شهروندان عراقی با خرید 734 واحد خانه، بار دیگر در صدر فهرست خریداران خارجی ملک در ترکیه قرار گرفتند.

ایرانی‌ها نیز با خرید 464 واحد خانه، جایگاه خود در رده دوم این فهرست را حفظ کردند. تعداد خانه‌های خریداری شده توسط ایرانیان در شهرهای مختلف ترکیه در ژوئیه 2019 نسبت به دوره مشابه سال گذشته 45 درصد افزایش یافته است.

همچنین اتباع کویت، عربستان سعودی و روسیه نیز به ترتیب با خرید 219، 218 و 215 واحد خانه در رده‌های سوم، چهارم و پنجم فهرست خریداران خارجی ملک در سراسر ترکیه جای گرفتند.

گفتنی است فاتح چایاباتماز در عین حال به عنوان رئیس دفتر انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه «موسیاد» در تهران فعالیت می کند.

اما به گزارش ایلنا، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، آمار خرید ملک در ترکیه را خیلی بیشتر ارزیابی کرد و گفت: آمار تکان دهنده‌ای از خرید ملک از سوی ایرانیان در یک شهر ترکیه وجود دارد مبنی بر اینکه هموطنانمان از ابتدای سال 97 تا کنون 8 هزار واحد مسکونی فقط در ازمیر خریداری کرده‌اند.

Facebook
Telegram
Twitter
Email