آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

۸۵۰ هزار تبریزی در محلات ناایمن

۲۵ سال در به دری برای خانه دار شدن

به دنبال زلزله شهر خوی و زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه  شورای شهر تبریز  جلسه علنی برگزار کرد.

به گزارش رسانه های محلی؛ این جلسه که با حضور ۱۱ عضو به ریاست رسول برگی  در عمارت قدیمی شهرداری تبریز در سی ام بهمن ماه برگزار شده بود، بتدا گزارش فنی زلزله اخیر ترکیه و سوریه و آخرین وضعیت شهر تبریز از نظر مقاومت و فعالیت گسل ها مورد بررسی قرار گرفت.

محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی طی سخنانی گفت: بافت فرسوده و بافت تاریخی بزرگترین معضل برای شهر تبریز می باشد و اگر زلزله بالای ۶ ریشتر اتفاق بیفتد با فاجعه انسانی روبرو می شویم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در بحث ارتقای تاب آوری شهری باید سرعت داده شود و تمامی ارگان ها باید پای کار باشند.

وی تاکید کرد: باید جلوی ساخت و ساز های غیرمجاز و ساخت و ساز های بلند در محلات کم عرض گرفته شود.

هنربر با هشدار اینکه ۸۵۰ هزار نفر در اماکن ناایمن تبریز سکونت دارند، گفت:  دو هزار هکتار سکونت‌گاه غیررسمی و ۲۵۰۰ هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده در تبریز داریم.

همچنین مسعود حسن نژاد مدیرکل بحران شهرداری تبریز با بیان اینکه تبریز گسل جوان شمالی راستگرد دارد، نماهای ساختمان، تیرهای چراغ برق، تابلوهای مسیرها و تابلوهای تبلیغاتی، وضعیت پل‌ها، بافت فرسوده و بازار را جزو موارد و محل های آسیب پذیر شهر هنگام زلزله اعلام کرد و اسکان اضطراری و موقت، تجهیزات و ساختمان های دولتی را از ضروریات در مواقع بحران نام برد.

وی پارک ارم به مساحت ۳۲ هکتار در اتوبان پاسداران را که به مرکز درمانی عالی نسب نزدیک بوده و دسترسی به اتوبان پاسداران دارد، جدیدترین محل اسکان موقت در مواقع بحران اعلام کرد.

رضا دیزجی، رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه گفت: بیشترین خسارات در زلزله خوی به دلیل نماهای نامناسب بود و حتی دو نفری که جانشان را در این زلزله از دست داده بودند به دلیل ریزش نما بوده است. وقتی زلزله کم عمق باشد تخریب و خسارت بیشتری هم خواهد داشت که این مساله را در زلزله ترکیه مشاهده کردیم. در زلزله ترکیه ۴۷ درصد آسیب به دلیل اجرا بوده است. باید ببینیم چند درصد از ساختمان‌های ما زیر نظر سازمان نظام مهندسی ساخته شده است….

۲۵ سال در به دری برای خانه دار شدن

از حواشی جلسه شورای شهر تبریز، تجمع تعدادی از فرهنگیان تبریزی در محوطه عمارت شهرداری بود.

این معلمان اظهار کردند؛ ۲۵ سال است تعاونی، خانه‌های ما را در سه راهی اهر تحویل نمی دهد و ما را به شهرداری تبریز و ماده ۵ حواله می کند.

یکی از این فرهنگیان گفت: تعاونی هر بار تغییر قرارداد می دهد تا تعداد اعضا را به نفع خود بیشتر کند.

یکی دیگر از تجمع کنندگان گفت: در این ۲۵ سال بعضی ها از دنیا رفتند اما خانه دار نشدند.

Facebook
Telegram
Twitter
Email