header photo

حضور نماینده ارومیه

حضور نماینده ارومیه

با لباس سنتی در صحن علنی مجلس

به نوشته سایت خانه ملت نماینده ارومیه ( چهار شنبه، ۲۷ بهمن ماه ) برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی با لباس آذربایجانی در صحن مجلس حاضر و از رشد نیافتن و عقب‌مانده بودن آذربایجان‌غربی در شاخص‌های توسعه انتقاد کرد.

بهادری از جمله به نکات زیر اشاره کرد:

ــ دوران پهلوی دوران استیلای استعمار، استبداد، ،خفقان فکری، فرهنگی و بی عدالتی بود و همچنین رضاخان و پسرش در ۵۷سال هر چه توانستند کردند تا اثری از هویت تاریخی دینی و قومی کشور باقی نماند.

ــ مبارزه با سنت ها ، فرهنگ مردم، جعل تاریخ کشور به دستور آمریکا و انگلیس، عدم اجازه تحصیل به زبان مادری و تغییرات گسترده نام اماکن کشور به ویژه در آذربایجان بخشی از سیاست های فرهنگی دولت پهلوی بوده است.

ــ یادمان نمی رود که ستارخان در دوران بسیارسخت مبارزات مشروطه مردم را طوری آماده کرده بود که خاک می خوریم اماخاک نمی دهیم بنابراین در ادامه خط اصیل انقلاب اسلامی طبق منویات مقام معظم رهبری آذربایجان سر ایران است.

ــ ما مردم آذربایجان خواهان شدیدترین برخوردها با افراد توهین کننده به هویت تاریخ و فرهنگمان هستیم و اجازه نخواهیم داد تفرقه افکنان داخلی و خارجی هر از گاهی با طرح برخی مطالب سخیف به این مردم باغیرت جسارت کنند.

ــ ما خواهان اجرای کامل اصل ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی و تدریس زبان ترکی در مدارس آذربایجان هستیم بنابراین از رئیس جمهور می خواهیم زمینه اجرایی این بخش را بر طبق حقوق شهروندی را سریعاً آماده نماید ضمناً از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تقاضا دارم زمینه ایجاد نخستین شبکه ملی را به زبان ترکی - آذربایجانی را فراهم نماید.

ــ به طور مثال از نظر شاخص درآمد سرانه از میانگین کشوری ۴۰ درصد پایین تر است یا از نظر شاخص بهداشت ،درمان و آموزش جزو استان های آخر است.

ــ آقای روحانی؛ آذربایجان غربی با تقدیم ۱۲ هزار شهید، امروز برای رسیدن به میانگین کشوری نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است و مردم نیز انتظار دارند حرکت مداوم در مسر اعتدال، تزریق امید در جامعه ، تدبیر در امورکشور ،حذف کامل تبعیض ها،پارتی بازی ها ،رانت ها، دزدی ها از بیت المال و حاکمیت اخلاق در جامعه در دستور کار قرار بگیرد.

ــ آقای روحانی؛ ما منتظریم مرکز استان آذربایجان به راه آهن وصل شود زیرا راه های ما تعریفی ندارد و از مرزهای ما بهره زیادی گرفته نمی شود و این در حالی است که هنوز از گشایش های برجام در استان استفاده نشده است.

ــ وزیر محترم کشاورزی، روستاییان و عشایر در مضیقه به سر می برند و از وضعیت بیمه گلایه دارند. کی قرار است باغات آبیاری قطره ای شوند و محصولاتشان به قیمت مناسب به فروش برسد؟

ــ هنوز از ۶۱۸ روستای ارومیه ۱۷۲ مورد آب ندارند.

ــ آقای وزیر فرهنگ؛ کار ساخت تالار شهر ما کی تمام می شود؟ سینماهای ما از دوران اول انقلاب تاکنون از ۵ به ۳ عدد کاهش یافته است و خبرنگاران ما امنیت شغلی ندارند.

و ...

Go Back

Comment