header photo

جان نرگس محمدی در زندان زنجان در خطر است

محمود بهزادی، وکیل نرگس محمدی:

جان نرگس محمدی در زندان زنجان  در خطر است

وکیل نرگس محمدی اطلاع رسانی کرد و گفت: علاوه بر در خطر بودن جان نرگس محمدی در میان زندانیان عادی، زندان زنجان امکانات کافی برای رسیدگی به بیماری او در اختیار ندارد. متاسفانه زندان زنجان هیچ بند ویژه ای برای زندانیان سیاسی ندارد. تنها زندانی سیاسی آنجا خانم نرگس محمدی است. به همین دلیل هم در بند زندانیان عادی نگهداری می شود. پس از اینکه ایشان توسط یکی از زندانیان تهدید شده بود، ما چند نامه به دادستان نوشتیم و بالاخره کسی را که با چاقو اقدام به تهدید کرده بود، از آن زندان خارج کردند.

این زندان بدون هیچ امکاناتی است و متاسفانه خانم محمدی درکنار زندانیان خطرناکی نگه داری می شود که مرتکب قتل شده اند. کسانی که به دلیل در شرف اعدام قرار داشتن، عصبی تر از سایر زندانی ها هستند. این زندان فاقد هرگونه امکانات ورزشی بوده و اجازه داشتن کتاب نیز در آن نمی دهند. حتی “نهج البلاغه” هم در اختیار زندانیان قرار نمی دهند.

هفته گذشته نامه ای به دادستان محترم تهران نوشتیم و رونوشت آن را به دادیار زندان اوین و رئیس اجرای احکام دادیم. روز یکشنبه ۸ تیرماه نیز جهت پیگیری انتقال خانم محمدی به اوین نزد دادیار زندان اوین، آقای وزیری رفتم و از آنجا که انتقال ایشان به زنجان غیرقانونی بوده، طی نامه نوشته ایم به این دلیل که طبق قانون مدنی، محل سکونت زندانی تهران بوده، نباید به صرف اینکه او در زنجان متولد شده دوران محکومیت خود را در آن شهر بگذراند.

جناب آقای رئیسی، رئیس دستگاه قضا هم اعلام کرده که باید سعی کرد زندانی ها را به جایی که محل اقامت شان است، منتقل کنیم. محل اقامت خانم نرگس محمدی تهران است، ولی بر خلاف قانون او را به زنجان منتقل کرده اند. خانم محمدی بیماری “آمبولی ریه” دارد و هر آن ممکن است اتفاقی برایش بیفتد. دادیار زندان اوین روز یکشنبه قول داد موضوع انتقال خانم محمدی به تهران را پیگیری کند و مرا در جریان بگذارد.

منتظریم که آقای دادستان دستوری صادر کند تا خانم محمدی به تهران بازگردانده شود. زیرا امکانات بیشتری در زندان اوین به ویژه از نظر پزشکی وجود دارد. یه بار دیگر نیز در سال۹۱ خانم محمدی را به زندان زنجان بردند و همان موقع، دادستان آنجا نامه نوشت و اعلام کرد که امکانات کافی پزشکی در خصوص بیماری خانم محمدی در اختیار ندارند. در نتیجه با مکاتباتی که آقای دادستان آن زمان انجام داد، موکل مرا مجدد به زندان اوین بازگرداندند.

این بار اما انتقال خانم محمدی به زنجان در حالی رخ داده که مکاتبات سابق در پرونده ایشان موجود است. مدارکی که در آن به صراحت ذکر شده زندان زنجان امکانات پزشکی کافی برای رسیدگی به بیماری خانم محمدی ندارد. متاسفانه علیرغم این موارد ایشان را به زندان زنجان منتقل کرده اند و ما همچنان منتظریم تا دادستان تصمیم بگیرد و خانم نرگس محمدی بار دیگر به زندان اوین منتقل شود.

Go Back

Comment