header photo

بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران درباره شرایط حاکم بر کشور و شکست آموزش و پرورش ایدئولوژیک حکومتی

بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران درباره شرایط حاکم بر کشور و شکست آموزش و پرورش ایدئولوژیک حکومتی

متن بیانیه به شرح زیر است:

آموزش و پرورش ایدئولوژیک که اصرار بر آموزه‌های تحمیلی خود را به صورت بخش‌نامه‌ای و حکومتی در کنار تعطیل کردن اصل  ۳۰ و آموزش رایگان، سال‌ها به مردم سرزمین ما تحمیل کرده بود، این روزها پاسخی کوبنده و رسا از سوی دانش‌آموزان دریافت کرده است. این نسل آگاه و طغیانگر این سبک از زندگی و حجاب اجباری و آموزه‌های ایدئولوژیک حاکمیت را به چالشی جدی گرفته‌اند و آن را نشانه تحکیم پایه‌های انقیاد حاکمان و ظلم بیشتر بر عموم مردم می‌دانند و این امر از یک سو شکست آموزش و پرورش و از سوی دیگر شکست کلیت دستگاه حکومتی در تربیت انسان همسو با باورهای ایدیولوژیکی خود را به درستی نشان داد. حاکمیت کنونی در میان انظار جهانیان و هزاران دوربینی که به ثبت جنایات هفته‌های اخیر پرداخته است، به سرکوب خونین اقشار مختلف جامعه خود به ویژه جوانان دست زد. نخبه‌ترین فرزندان دانشگاهی ما امروز در زندان هستند و با بی شرمی تمام، نیروهای مسلح و لباس شخصی‌های قاتل و بچه پایگاهی‌های نااهل مساجد را برای سرکوب به دانشگاه‌های ایران گسیل کردند تا دنائت را در پیوند با شناعت برای اعمالی فجیع و در پیوند با سرکوب گسترده مردمی، خلق کنند. مردمی که  هفته‌هاست در خیابان‌های ایران، سیاست‌های کلی نظام کنونی ایران را مردود اعلام کرده‌اند. ایرانیان و جهانیان همچنین دیدند که دانشجویان شریف و نجیب ما که در همراهی با مردم ستمدیده صدای اعتراضشان را طنین‌انداز کردند، چگونه با هجوم سرکوبگران مواجهه شدند. چنانچه با سرکوب دانشگاه شریف، تمام دانشگاه‌های ایران به پا خاست تا از حریم دانشگاه حمایت کند. از سوی دیگر در جمعه خونین گذشته ده ها نفر از شهروندان و نمازگزاران بلوچ پس از نماز جمعه در زاهدان با گلوله مستقیم قاتلان سرکوبگر کشته شدند. امری که به درستی نشان داد که خدا و قرآن و نماز برای اربابان قدرت، تنها وسیله‌ای برای حفظ موقعیت‌های دنیوی و غارت بیشتر ملت و سیاست مبتنی بر تحمیق است. گرچه خوشبختانه امروز دستشان رو شده و فریب‌هایشان بر آفتاب افکنده شده است.

شورای هماهنگی در همراهی با اعتراضات مردم  جان به لب رسیده، پیرو بیانیه‌های پیشین و در ادامه آنها در اعتراض به پادگانی شدن کل کشور، مخصوصا پادگانی شدن دانشگاه و مدرسه و زندانی شدن دانشجویان و دانش‌آموزان و همراهی با خیزش نسل طغیانگر دانش‌آموزان امروز ایران، و نیز هم پیمان شدن با خون‌های به ناحق ریخته شده فرزندان ایران در خیابان‌ها، از معلمان سراسر ایران می‌خواهد که با درک این ضرورت تاریخی در انجام وظیفه اخلاقی و ملی خود، در هفته پیش رو از روز شنبه مورخ ۱۶ مهر تا  پایان هفته با تبدیل کلاس‌های درس به کرسی آزادی خواهی و عدالت طلبی در همراهی با جنبش اعتراضی مردم ایران از طبقات مختلف جامعه از دانش آموز و دانشجو و کارگر  و از شهروندان عادی تا نخبگان و شایستگان و متفکران و هنرمندان و ورزشکاران، مراتب اعتراض خود را به ظلم سیستماتیک و بی عدالتی های حاکمیت، بلندتر و رساتر از همیشه طنین انداز کنند.

در پایان شورای هماهنگی به حاکمیت هشدار جدی می‌دهد که هر چه سریعتر تمامی زندانیان معترض سه هفته گذشته مخصوصا زندانیان دانش آموز، دانشجو و جوانان شجاع و همه معلمان زندانی و زندانیان عقیدتی و سیاسی را هرچه سریع‌تر آزاد کند و از برخوردهای ناشایست و نابخردانه با دانش‌آموزان آزادی‌خواه و ارعاب و تهدید خانواده آنان دست بردارد. شورای هماهنگی با توجه به شقاوت به کار گرفته شده و شلیک مستقیم به قلب جوانان وطن، با ملاحظاتی امسال هم زمان با ۵ اکتبر و برگزاری تجمع‌های سالانه به مناسبت روز جهانی معلم که حتی یک قلب پاک به تیر ناپاکان در این تجمع ها پرپر نشود، تجمع هر ساله خود را به این مناسبت برگزار نکرد. اما اگر حاکمیت بخواهد به روند سرکوب دانش‌آموزان و دانشجویان و جوانان و قاطبه ملت ادامه دهد، این شورا اعلام تجمعات اعتراضی و خیابانی را در دستور کار قرار خواهد داد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

۱۵ مهر ۱۴۰۱

Go Back

Comment