header photo

ابتلای بیش از 2 هزار نفر کادر بیمارستانی تبریز به کرونا

ابتلای بیش از 2 هزار نفر کادر بیمارستانی تبریز به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیش از 2 هزار نفر کادر بیمارستانی در استان گرفتار کرونا شده‌اند و 40 درصد فوتی‌های تبریز بالای 80 سال سن داشتند.

به گزارش ایلنا، محمد حسین صومی در جلسه امروز شورای شهر تبریز، بیشترین تعداد مبتلا نسبت به جمعیت در شهرستان اهر و کمترین میزان را در خداآفرین اعلام کرد و گفت: 26 هزار و 500 نفر در آذربایجان شرقی به ویروس کرونا مبتلا هستند.

وی اظهار داشت: امروز در 186 روز از شیوع کرونا قرار داریم و 80 نفر در زیر دستگاه‌های ونتیلاتور قرار دارند.

وی با بیان اینکه این تعداد در کل کشور سه هزار و 500 نفر هستند، تصریح کرد: تعداد افرادی که زیر ونتیلاتور هستند نسبت به میانگین کشور چند برابر پایین‌تر است.

صومی افزود: بیشترین تعداد مبتلا نسبت به جمعیت در شهرستان اهر و کمترین میزان در خداآفرین قرار دارند و در دو هفته اخیر بیشترین میزان ابتلا را در مراغه شاهد هستیم.

وی میانگین سنی مبتلایان را 53 سال عنوان کرد و ادامه داد: تمام فوت شدگان زیر 20 سال به مشکلات زمینه‌ای گرفتار بوده‌اند.

صومی گفت: 52 درصد جمعیت گرفتار بالای 50 سال است و خانم ها کمتر از آقایان در صورت ابتلا فوت می‌کنند و متاسفانه شیوع بیماری در سن 20 تا 40 سال نیز افزایش یافته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بیش از 2 هزار نفر کادر بیمارستانی در استان گرفتار کرونا شده‌اند و 40 درصد فوتی‌های تبریز بالای80 سال سن داشتند.

صومی تصریح کرد: بیشترین گرفتاران در مناطق باغمیشه، خطیب، شنب غازان و خیابان امام‌ سکونت داشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: در غربالگری جمعیت در رتبه نخست کشوری قرار داریم و بیشترین تست بعد از شیراز و خوزستان در آذربایجان شرقی انجام می شود.

وی اضافه کرد: در کل دنیا پس از شیوع کرونا خدمات عادی سلامت دچار مشکل شد اما این موضوع در استان ما کنترل شده و خدمات عادی نسبت به دی ماه 98 افزایش یافته است.

صومی با بیان اینکه در کنترل مرگ مادران حامله رتبه نخست را داشته‌ایم، تاکید کرد: کرونا افرادی که دلسوز مردم هستند و افرادی که نیستند را نشان داد و پزشکانی که از خود گذشتگی کردند نیز در این زمینه معلوم شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: امروز تنها واکسن کرونا در دنیا زدن ماسک و رعایت پرتکل های بهداشتی است.

Go Back

Comment