header photo

فرقه دمکرات آذربایجان سرکوب گسترده و خونین ساکنین سنندج را محکوم می کند

فرقه دمکرات آذربایجان

سرکوب گسترده و خونین ساکنین سنندج را محکوم می کند

مردم شهر کرد نشین سنندج، پس از سقز ساکنین دومین شهری بودند که در اعتراض به قتل هولناک مهسا (ژینا) امینی به پا خاستند. خیزش اعتراضی بی وقفه مردم  در سنندج  بیش از سه هفته است که هماهنگ با جنبش اعتراضی سراسری هم میهنانمان علیه رژیم دیکتاتوری خونریز جمهوری اسلامی ادامه دارد. طی این مدت محلات و خیابان های سنندج همچون اکثر شهرهای کشورمان صحنه درگیری نیروهای سرکوبگر و مردم بوده است. ولی طی سه-چهار روز اخیر یورش وحشیانه و جنایتکارانه نیروهای رژیم به اعتراضات خیابانی مردم سنندج به شدت افزایش یافته است.

اخبار گوناگون حاکی از آن است که نیروهای سرکوبگر رژیم حتی از سلاح های جنگی برای سرکوب اعتراضات مردم بی دفاع سنندج استفاده می کنند. فقط طی چهار روز اخیرحداقل تعداد چهار نفر از هموطنان کرد ما کشته و بیش از صدها نفر زخمی و مجروح شده اند. تعداد کثیری از مردم هم دستگیر شده اند. جنایتکاران رژیم برای مقابله با سنگ پرانی جوانان جسور و معترض سنندجی هر روز کلکسیونی از پوکه های انواع تیرهای جنگی خود را در سطح شهر به جا می‌گذارند.

 شامگاه سه‌شنبه ۱۹ مهر، سازمان‌های حقوق بشری کردستان از بالاگرفتن تنش و تیراندازی ممتد در سنندج، بانه، دیوان‌دره و سقز گزارش دادند..

وب‌سایت حقوق بشری «هه‌نگاو» روز سه‌شنبه ۱۹ مهر اعلام کرد که از زمان آغاز اعتراضات به مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، دست‌کم ۳۲ تن در مناطق کردنشین ایران کشته و ۱۵۴۱ تن زخمی شده‌اند. همچنین طی سه هفته گذشته بیش از ۲۵۰۰ شهروند کُرد توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند که هویت بیش از ۵۵۰ نفر از آن‌ها برای «هه‌نگاو» احراز شده است. در میان این ها نام ۸۰ نفر زن و ۳۰ نفر نوجوان زیر ۱۸ سال وجود دارد.

شواهد حاکی از آن است که رژیم در صدد تحریک و تحمیل شکل مبارزۀ مسلحانه به اعتراض کنندگان در کردستان است، تا از یکطرف  بتواند میان جنبش اعتراضی سراسری زنان و مردان و جوانان و زحمتکشان میهنمان ایران تفرقه و هراس ایجاد کند و از طرف دیگر بتواند قتل عام آشکار مردم معترض را آغاز کند. تا کنون این توطئه رذیلانه در زاهدان شکست خورده و هوشیاری نیروها و احزاب تاریخی و با تجربۀ کردستان نیز مانع از اجرای آن در مناطق کرد نشین کشورمان شده است.  

برای درهم شکستن توطئه های حکومت جنایتکار و دیکتاتور ولایت فقیه باید جنبش اعتراضی سراسری خیابانی را به شکل بی وقفه به تمام شهرها و محله ها گسترش داد و با اعتصاب های عمومی و متشکل در همه مراکز تولیدی و آموزشی و اداری، دستگاه اداری و ماشین سرکوب رژیم را فلج کرد.

زنان و مردان، کارگران و زحمتکشان همه خلق های میهنمان منافع مشترکی دارند و به میدان آمده اند تا اوضاع نا هنجارمملکت را به سود مردم و علیه حاکمان جنایتکار و فاسد و ... تغییر دهند. در چنین لحظه حساسی وظیفه تمام نیروهای سیاسی که دل در گروی منافع خلق دارند، در کنار هم بودن است.

فرقه دمکرات آذربایجان

۲۰ مهر ۱۴۰۱‏

 

Go Back

Comment