header photo

به یاری زلزله زدگان بشتابیم

به یاری زلزله زدگان بشتابیم

به گزارش رسانه های عمومی زلزله 7.3 ریشتری شب گذشته در اکثر استان‌های غربی و جنوب غربی کشور، ومناطق همجوار کردستان عراق، باعث ویرانی بسیاری از شهر ها و روستاها شده است. بر اثر این زلزله صدها نفر جان خود را از دست داده اند و هزاران نفر نیز زخمی شده اند.

هوشنگ بازوند در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه خبر از خسارت وارده به هفت شهر و 1930 روستای این استان داده است. وی ابعاد خسارت وارده را به روزهای آینده موکول کرده است.

رسانه ها مرکز اصلی وقوع زمین‌لزره را استان کرمانشاه گزارش داده اند. به گزارش رسانه های بین المللی شدت این زلزله به حدی بوده است که تکان های آن در دیگر کشورهای خاورمیانه و نیز استان های مرکزی و جنوب ایران نیز احساس شده است. 

 گزارش ها حاکی از ادامه پس لرزه ها در شهرهای استان کرمانشاه تا بعدازظهر امروز می باشد. عمده خرابی های ایجاد شده بر اثر این زلزله در روستا های استان کرمانشاه و از جمله دراطراف شهرهای سر پل ذهاب و گیلان غرب  بوده است.  بیمارستان سر پل ذهاب در اثر زلزله ویران شده است.

خبرهایی که از طریق رسانه های مجازی منتشر شده است نشان میدهد که ابعاد فاجعه به مراتب بیشتر از آنی است که رسانه های حکومتی به اطلاع  مردم رسانده اند. با گذشت چندین ساعت از وقوع زلزله هنوز بسیاری هموطنان زلزله زده زیر آوار مانده اند و جستجو برای نجات آنان به کندی پیش می رود. مردم مناطق زلزله زده نسبت به کمبود ها معترضند. مجروحان در بیمارستان صحرایی و در هوای آزاد و بدون برخورداری از امکانات بیمارستانی تحت مداوا قرار گرفته‌اند. برق در سرپل ذهاب قطع شده و زلزله‌زدگان با کمبود آب آشامیدنی و سرپناه روبرو هستند. 

فرقه دمکرات آذربایجان ضمن اعلام همدردی با همه آسیب دیدگان زلزله، از همه مردم انساندوست کشور، بویژه از آذربایجانی ها می خواهد مثل همیشه به یاری آسیب دیدگان این فاجعه بشتابند. بدون تردید همیاری مردم از گسترش این فاجعه خواهد کاست و مرهمی بر جراحت بازماندگان خواهد بود.

کمیته مرکزی فرقه دمکرات آذربایجان

۲٢ آبان ۱۳۹۶

 

Go Back

Comment